Om life.no
Disse kjøpsvilkårene gjelder for kjøpsavtalen du som forbruker inngår med Life butikksdrift Norge, organisasjonsnummer 9814 57 072, nedenfor omtalt som life.no.
Levering, bestilling og frakt
Vi sender normalt dine varer innen 1-3 arbeidsdager. Dersom varen ikke er på lager eller Helt Hjem eller PostNord trenger lengre leveransetid kan det gå lengre tid.
Bestillingen sendes som brev eller postpakke. HeltHjem leverer pakker hjem som har en maks størrelse på 35*25*12 cm og en maksvekt på 5kg. Pakker som ikke leveres hjem pga størrelse og/eller områdedekning leveres til et utleveringssted.
Vi kan dessverre ikke sende varer utenfor Norges grenser.
Uhentede pakker vil etter 7 dager sendes tilbake til oss og en avgift på 150 NOK vil tilfalle kunden.
Dersom pakken er skadet under frakten skal kunden kontakte Life Kundeservice. Varer som kjøpes på life.no kan ikke returneres til en Life-butikk.
Hvis du velger å heve kjøpet pga forsinket levering, vil tilbakebetaling skje innen 14 dager.
Retur & angrerett
Ved kjøp av varer på life.no forholder vi oss til angreretten i forbrukerkjøpsloven, som gir deg rett på å heve kjøpet innen 14 dager uten å oppgi noen grunn. Varer kjøpt på life.no kan ikke returneres i butikk, kun til vårt lager.
Legg merke til at mange produkter vi selger er klassifisert som mat og dermed ikke omfattes av angreretten (for eksempel vitaminer og andre kosttilskudd, detoxprodukter m.m.).
Kontakt derfor alltid kundeservice for å få returen din godkjent, og for angrerettskjema, før du sender tilbake produktene. Returrett gjelder innen 14 dager.
Så fort vi har mottatt og behandlet varene du har returnert, vil du få tilbakebetalt varens verdi. Dette forutsetter at varene er ubrukt og ikke ødelagt eller skadd. Dette gjelder også sauna.
Du har rett til å bruke angreretten på brukte varer mot en verdireduksjon. (Dette gjelder kun varer som ikke er fritatt fra angreretten, der forsegling er brutt, grunnet helsevern/hygiene eller varer som forringes. Dette gjelder også sauna.)
Returporto betales av kjøper. Life.no henter ikke ut returpost som er sendt uten betalt porto. For mer informasjon kontakt kundesenteret på mail: kundeservice@life.no.
Les mer på angrerettsloven.
Reklamasjon
Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig ved å gi beskjed til kundeservice innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har alltid to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler at du sender oss reklamasjon skriftlig til kundeservice.
Retten til å reklamere gjelder to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment til å vare vesentlig mer enn to år. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten. Hvis forbruker ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.
For ytterligere detaljer henviser vi til forbrukerkjøpsloven.
Kontakt kundesenteret på mail: kundeservice@life.no. vedrørende reklamasjoner.
Betalingsalternativ og personopplysninger
På life.no kan du velge mellom 3 betalingsalternativer, betaling med faktura , Vipps eller betaling med kredit/debitkort. Vi samarbeider med Adyen, og ved å legge inn informasjon i kassen, godkjenner du Adyens vilkår.
Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Adyen bruker personopplysninger først og fremst for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og til markedsføring. Se Adyen sine retningslinjer for personvern for en nærmere beskrivelse av hvordan vi håndterer personopplysninger.
Om cookies
Denne nettsiden inneholder cookies (informasjonskapsel). En cookie er en liten tekstfil som lagres på din data, og som inneholder informasjon. Din webleser må akseptere cookies, eller kan du dessverre ikke legge varer i handlekurven. Hvordan du stiller inn bruken av cookies avhenger av hvilken nettleser du benytter.
Pris og produktinformasjon
Ved eventuelle unøyaktigheter i lagerstatus eller pris, forbeholder Life.no seg retten til å kansellere kjøpsavtalen. Hvis produktet er utløpt eller ikke er tilgjengelig av annen grunn, er ikke Life.no forpliktet til å levere produktet, men kan foreslå et alternativt produkt. Vi forbeholder oss retten til at et bilde av et produkt kan ha blitt endret uten vår viten og at emballasjen du kjøpte derfor kan se annerledes ut. Vi oppdaterer bildene og produktinformasjonen vår etter hvert som vi mottar varsel om endringer.
Spørsmål om kjøpsvilkår
Om du har noen spørsmål vedrørende noen av disse punktene, vennligst ta kontakt med Lifes kundeservice.
Epost: kundeservice@life.no
Life Kjedekontor har åpent: 08.00 - 16.00 på hverdager