- Hjem
- Kundeservice
- Ofte stilte spørsmål
Vanlige spørsmål
Her har vi samlet de vanligste spørsmålene med svar. Hvis du ikke finner svaret på spørsmålet ditt nedenfor, må du ikke nøle med å ta kontakt.
Kontakt oss
Hvordan kan jeg kontakte dere?
Du når oss via e-post: kundeservice@life.no. Vi har for tiden ingen telefonservice, så all kommunikasjon skjer via e-post, og vi har som mål å gi tilbakemelding innen 24 timer (på hverdager).
Når du kontakter oss, ber vi deg dele så mye informasjon som mulig fra starten av, slik at vi kan hjelpe deg på raskest mulig måte.
Hvor finner jeg kontaktinformasjonen til Life-butikker?
Du finner telefonnummer, adresse og åpningstider til alle våre butikker her: Butikker
Bestilling
Bestillinger sendes 1–2 virkedager etter at vi har mottatt bestillingen (avhengig av når bestillingen ble lagt inn). Så snart bestillingen er sendt, mottar du en e-post som bekrefter at den er på vei.
En ordrebekreftelse sendes automatisk til e-postadressen du oppga da du la inn bestillingen. Hvis du ikke har mottatt e-posten og den heller ikke finnes i søppelpostmappen, ber vi deg kontakte kundeservice. Da kan vi sjekke for deg at bestillingen er kommet frem: Vennligst fyll ut kontaktskjemaet vårt.
Når bestillingen din er registrert, er målet vårt å pakke og sende bestillingen så snart vi kan, for at du som kunde skal få pakken din så raskt som mulig. Derfor kan det være vanskelig for oss å avbryte bestillinger som er lagt inn, uansett hvor raskt du sender oss en e-post, men ta kontakt med kundeservice, så tar vi en titt på det. Vennligst fyll ut kontaktskjemaet vårt.
Vi har ingen mulighet til å bytte, legge til eller slette varer fra bestillinger som er lagt inn. Dette er på grunn av betalingen som allerede er bekreftet i kassen.
Det er viktig at e-postadressen er riktig, slik at du ikke går glipp av varsler fra fraktselskapet. Send en e-post til kundeservice, så hjelper vi deg med å endre den. Vennligst fyll ut kontaktskjemaet vårt.
Kontakt kundeservicen vår, så hjelper vi deg med å gjøre endringen. Vennligst fyll ut kontaktskjemaet vårt.
Leveransen
Når man velger «Standardpakke» som fraktmåte i kassen, prøver vi å pakke varene i en så liten eske som mulig for at pakken skal kunne leveres hjem. Disse pakkene kan likevel leveres til en agent, noe som bestemmes av Helthjem og er avhengig av størrelse, vekt samt hvilken adresse pakken skal sendes til. Det er altså ingen garanti for at pakken sendes hjem når man bestiller hos oss.
Hvis en pakke ikke kan leveres hjem, leveres den til Helthjems utleveringssted som er nærmest adressen din. Det kan hende at det finnes en agent nærmere deg med andre fraktselskaper, men at Helthjem ikke leverer dit. Hvis du mistenker at pakken din er levert feil, kan du kontakte Helthjem direkte eller oss på kundeservice, så tar vi en titt på det. Vennligst fyll ut kontaktskjemaet vårt.
Når bestillingen er pakket på lageret vårt, sendes en bestilling til fraktselskapet. Så snart fraktselskapet har mottatt bestillingen, får du en leveringsbeskjed via e-post med link til sporing av pakken. Du får også et varsel når pakken er klar til henting eller er blitt levert i postkassen din.
Hvis du ikke har mottatt bestillingen innen en uke etter at bestillingen er lagt inn, ber vi deg kontakte kundeservice, så hjelper vi deg. Vennligst fyll ut kontaktskjemaet vårt.
Målet vårt er alltid å levere bestillingen din så raskt som mulig, og vi sender bestillingen din fra lageret innen 1–2 dager etter at vi har mottatt bestillingen. Pakken sendes deretter videre til fraktselskapet som leverer pakken til deg innen 1–3 dager etter mottak.
Leveringstiden er et anslag og kan variere avhengig av ytre faktorer som vi ikke kan påvirke.
Vær oppmerksom på at i travle perioder, som ved større kampanjer eller under høytider, kan vi ha lengre behandlingstid.
Sjekk først at adressen din er riktig oppgitt. Dette ser du i ordrebekreftelsen. Vi ber deg deretter undersøke med eventuelle naboer om noen har sett pakken. Noen ganger kan varsler også sendes ut tidligere enn de skal, så derfor kan det være lurt å vente et par dager. Ellers kan du ta kontakt med kundeservicen vår, så hjelper vi deg videre. Vennligst fyll ut kontaktskjemaet vårt.
Noen ganger går det litt for fort på lageret, og vi beklager hvis vi har pakket en feil vare i bestillingen din. For at vi skal hjelpe deg med å rette For at vi skal kunne hjelpe deg med å rette opp i dette, bør du ta kontakt med kundeservicen vår med informasjon om hva som er feil, og gjerne bilde av produktet du mottok. Vennligst fyll ut kontaktskjemaet vårt.
Frakten er kostnadsfri for bestillinger over 299 kr. For bestillinger under denne summen tar vi et gebyr på 49 kr. Du betaler aldri for frakt hvis du bestiller via Bestill og hent, og henter pakken i en av Life-butikkene våre.
Når en bestilling sendes som pakke direkte til en agent, har du sju dager på deg til å hente pakken, fra den dagen bestillingen er levert. Hvis du trenger ytterligere sju dager på deg til å hente pakken, må du kontakte fraktselskapet for å forlenge fristen.
Ja – hvis du angrer kjøpet, ber vi deg hente bestillingen og deretter sende pakken tilbake til oss i henhold til returinstruksjonene våre. Pakker som ikke hentes, går automatisk i retur til oss. For disse tar vi et administrativt gebyr på kr 149,- (NOK)
Vi kan ikke stoppe en retur og heller ikke sende ut pakken på nytt. Når returen er håndtert på lageret vårt, kontakter vi deg via e-post. Det påløper et retur- og håndteringsgebyr på 150 kr i henhold til kjøpsvilkårene våre. Resten av beløpet refunderes. Hvis du fortsatt ønsker bestillingen, må du legge inn en ny bestilling på nettstedet. Vennligst fyll ut kontaktskjemaet vårt.
Ta kontakt med kundeservicen vår, så kan vi gi deg informasjon om hvordan du går frem. Vennligst fyll ut kontaktskjemaet vårt.
Vi leverer kun innenfor Norges grenser.
Medlemskap
Hvis du har blitt medlem i en av butikkene våre, kan det hende at medlemskapet ditt mangler e-postadresse, og at du derfor ikke kan logge på. Vi ber deg kontakte kundeservicen vår med mobilnummer, fullt navn og/eller adressen din, slik at vi kan finne riktig konto og legge til e-postadressen for deg. Vennligst fyll ut kontaktskjemaet vårt.
Klikk her for å finne de vanligste spørsmålene og svarene om Life Club.
Betaling
Vi tilbyr betaling via bankkort, Vipps og Klarna. Betalingsalternativene ser du i kassen før du fullfører kjøpet, og du kan velge den betalingsmåten du foretrekker.
Noen ganger kreves det at du signerer kjøpet med BankID, og det er for å redusere risikoen for svindel. Dette er av hensyn til deg som kunde, slik at du kan føle deg trygg på at ingen andre handler med personopplysningene dine.
Siden fakturaer opprettes via Klarna ber vi deg kontakte dem direkte hvis du har spørsmål angående betalingen av bestillingen din. Mangler du en faktura, kan de sende den ut på nytt. Du kan også finne den hvis du logger på Klarnas app eller nettstedet deres:Klarna
Hent og betal i butikk
Du legger inn bestillingen via nettstedet vårt, men i kassen velger du betalingsmåten «Betal og hent i butikk». Når bestillingen er betalt i kassen, får butikken en melding om bestillingen din, og varen(e) reserveres for deg. Du mottar deretter en e-post fra butikken når bestillingen er klar til å hentes. Bestillingen reserveres bare via nettet, men kjøpet registreres og betales i butikken du velger.
Hvis du har valgt å hente bestillingen din i en av butikkene våre, er leveringstiden vanligvis en virkedag forutsatt at butikken har produktet/produktene på lager. Hvis butikken mangler varen(e) du har bestilt, må den bestilles, og da kan leveringstiden komme på 2–7 virkedager avhengig av ukedag.
Dette kan variere, men vanligvis ligger pakken på vent i opptil fem virkedager. Hvis du ikke kan hente pakken innen denne tiden, ber vi deg ta kontakt med butikken og gi beskjed om når du kan hente bestillingen, slik at de kan holde av varene. Du finner kontaktinformasjon til alle butikkene våre her: stores
Ja, bestillingen din kan kanselleres. Kontakt kundeservice, så hjelper vi deg videre. Kontaktskjemae
Bestill og hent fungerer som en reservasjon av én eller flere varer, og butikken reserverer varene for deg i ca. fem virkedager. Hvis pakken ikke hentes, sendes en påminnelse, og til slutt blir bestillingen automatisk kansellert. Hvis du angrer på bestillingen, ber vi deg imidlertid ta kontakt med kundeservice, slik at vi kan varsle butikken om dette. Kontaktskjemae
Nei, returen må gjøres i butikk når kjøpet er fullført og betalt i butikk.
Ja, du kan returnere varer i en hvilken som helst Life-butikk, bare du tar med kvitteringen.
Produkter
Hvis produktet du ønsker, ikke kan legges i handlekurven, kan du sjekke på produktsiden om produktet finnes i nærmeste Life-butikk. Hvis du ønsker anbefaling om et tilsvarende produkt, kan du kontakte kundeservicen vår, så hjelper vi deg gjerne. Kontaktskjemae
Per i dag er det ingen mulighet for deg som kunde til å overvåke produkter. Men vi ber deg holde utkikk på hjemmesiden eller sende en e-post til kundeservicen vår for å sjekke om det finnes en forventet levering på varen. Kontaktskjemae
Du kan føle deg trygg når du handler på Life. Vi selger kun sikre og kontrollerte produkter. Vi tar avstand fra kjemiske stoffer som kan være farlige for mennesker og miljø. For å kvalitetssikre nye produkter blir alle nylanseringer av hudpleieprodukter kontrollert av personer med spesialkompetanse innen området hudpleie. Du kan lese hele produktpolicyen vår her.
Send en e-post til kundeservicen vår. Vi har spesialiserte helserådgivere som kan hjelpe deg med spørsmål og ting du lurer på. Kontaktskjemae
Retur
Vi selger kun kvalitetssikrede produkter, og for at du som kunde skal bli fornøyd, kan vi ikke tilby åpent kjøp av matvarer (kosttilskudd, te, nøtter osv.) Hvis du er usikker på om produktet du har tenkt å kjøpe, omfattes av returretten, kan du ta kontakt med kundeservice. Kontaktskjemae
Du kan lese mer om returretten i kjøpsvilkårene våre: her
Vi vil selvfølgelig at du skal være fornøyd med kjøpet ditt hos oss, men noen ganger går ikke alt som planlagt, og da kan du selvfølgelig returnere varen så lenge returretten gjelder.
Som kunde har du alltid 14 dagers angrerett. Varen må returneres i uendret stand for at du som kunde skal få full tilbakebetaling. Sørg derfor for å pakke returen riktig og ikke glem å legge ved angreskjemaet du har fått via e-post, i pakken, med ordrenummer og returårsak.
Returadressen står på angreskjemaet: Life, postboks 113, 3051 Mjøndalen.
Du som kunde betaler for returen selv når du leverer. Prisen er basert på pakkens størrelse og vekt. Du velger selv om den skal sendes som varebrev/pakke eller med sporing. Vi anbefaler sporbar pakke for å kunne følge leveransen tilbake til lageret vårt.
Returhåndteringen kan ta opptil to uker, og så snart returen din er håndtert og godkjent, vil tilbakebetalingen skje via Klarna. Hvis det har gått mer enn to uker, ber vi deg kontakte kundeservice og oppgi forsendelsesnummeret på returen, så hjelper vi deg videre. Kontaktskjemae
Nei, varer bestilt på life.no kan bare returneres til lageret vårt – ikke til butikk.
Øvrig
Gavekort kan bare kjøpes og brukes i de fysiske butikkene våre.
Gavekort kan ikke benyttes som betalingsmiddel på life.no, men du er velkommen til å besøke din nærmeste Life-butikk for å benytte gavekortet.
Bli medlem av Life Club!
Bli medlem i Life Club er helt gratis og få 10%* på ditt neste kjøp, prioritert tilgang til utvalgte kampanjer og mye mer.
*Gjelder ikke gavekort, naturlegemidler og sauna. Kan ikke kombineres med andre tilbud.
Life er den markedsledende helsekostkjeden i Norden
Life har 130+ butikker spredt over Sverige og Norge med et bredt utvalg av helseprodukter og personlig helserådgivning. Life består av Life-gruppen inkludert Lifes medlems- og franchisebutikker. Hver dag går tusenvis av mennesker inn i våre butikker for å snakke med oss om helse og få «expert advice from people who care».